Europejski Tydzień Kodowania 2020

W związku z udziałem w Europejskim Tygodniem Kodowania w naszej szkole nauczyciele klas edukacji wczesnoszkolnej oraz klas IV-VIII zainicjowali ciekawe zajęcia dotyczące kodowania.
CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem.Akcja odbywa się na terenie całej Europy i skierowana jest do wszystkich tych, którzy są zainteresowani programowaniem lub dopiero chcą z nim rozpocząć swoją przygodę. Polscy uczniowie i nauczyciele rokrocznie wykazują duże zainteresowanie tą inicjatywą. Dwa lata temu Polska zajęła trzecie, a w ubiegłym roku – już drugie miejsce pod względem przeprowadzonych inicjatyw związanych z programowaniem.
Uczniowie z trzech klas edukacji wczesnoszkolnej mieli za zadanie pokolorować obrazek zgodnie ze wskazanym kodem. Dla uczniów było to zupełnie nowe doświadczenie, a jednocześnie wyzwanie, z którym poradzili sobie znakomicie.
Uczniowie klas IV-VIII także nie próżnowali. Na zajęciach z matematyki mieli za zadanie rozwiązać zadania obrazkowe wykorzystujące zdolności logicznego myślenia. Należało wykazać się sprytem oraz znajomością kolejności wykonywania działań. Na geografii uczniowie mieli okazję skorzystać z kodów QR w celu uzyskania dostępu do filmików dydaktycznych. Otrzymali kserokopie kodów lub skanowali kody z ekranu tablicy multimedialnej. Wiedzą, że mogą do wybranych tematów lekcji korzystać z kodów QR zawartych w opracowaniach wydawnictwa WSiP. Wykorzystali aplikacje do skanowania kodów, które mieli na swoich smartfonach. Zapoznali się również ze stroną internetową, na której mogą dokonać kodowania wybranych treści. Na chemii uczniowie klas 7-8 rozwiązywali chemografy, w których ukryte były odpowiednie substancje chemiczne. Po rozszyfrowaniu tych substancji musieli zapisać przemianę w postaci równania reakcji chemicznej. Zadanie miało na celu nie tylko utrwalanie reakcji chemicznych, ale także wzorów związków chemicznych. Uczniowie korzystali także z dodatkowych materiałów ukrytych pod kodami QR zamieszczonymi w publikacjach wydawnictwa Nowa Era. Publikacje zawierały zdjęcia, filmy z doświadczeniami oraz dodatkowe zadania związane z określonym tematem lekcji. Na lekcjach fizyki, uczniowie rozwiązywali zadania związane z określonymi zagadnieniami omawianymi na wcześniejszych lekcjach. Zadania polegały na rozszyfrowaniu informacji ukrytych we wzorach fizycznych, prawach, zdaniach lub zapisach jednostek fizycznych. W ten sposób, uczniowie utrwalali poznaną wiedzę.
Dziękujemy nauczycielom odpowiedzialnym za przeprowadzenie tegorocznej edycji oraz uczniom za efektywną pracę.

Kategoria: 

Organ prowadzący

Gmina Czempiń

www.czempin.pl

Kontakt

Szkoła Podstawowa w Głuchowie

Kościańska 28/30
Głuchowo, 64-020 Czempiń

[email protected]

tel. +48 61 2823427
tel. +48 518 630 886

Education - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.